BETA 2016

7.12.2016

Prima ediție a bienalei timișorene de arhitectură BETA 2016 a fost un succes și a reprezentat un ”milestone” în strategia abordată de către Ordinul Arhitecților din România, Filiala Teritorială Timiș, cu scopul de a își îndeplini misiunea de a comunica despre arhitectură și mediu construit prin intermediul unor proiecte și programe gândite pe termen lung și realizate printr-o serie de parteneriate.
 

Realizarea evenimentelor din cadrul BETA 2016 nu ar fi fost posibilă fără sprijinul primit din partea partenerilor, fie că au fost co-organizatori, sponsori, voluntari, colaboratori sau parteneri media. Contribuția și implicarea fiecăruia a făcut posibilă inițierea și realizarea acestui proiect ce își dorește să devină o platformă de dialog și colaborare la nivel euroregional având ca scop îmbunătățirea proceselor prin care ne construim orașele. 
 
•             BETA 2016 s-a desfășurat la Timișoara prin intermediul a 37 de evenimente ce au avut loc în 57 de zile, între 1 octombrie și 26 noiembrie. 5 dintre evenimente au fost în premieră locală, națională sau europeană. Evenimentele au fost structurate pe trei paliere: educație, profesie și oraș.
 
•             La realizarea bienalei timișorene de arhitectură au contribuit: 1 sponsor principal, 10 sponsori, 3 susținători, 8 parteneri instituționali dintre care 2 au fost și parteneri finanțatori, 24 parteneri și 16 parteneri media.
 
•             Echipa BETA constituită din 9 persoane și echipa OAR constituită din 11 persoane au fost sprijinite în realizarea bienalei de 27 de voluntari, 1 colaborator video, 3 colaboratori foto, 1 colaborator design grafic și 2 colaboratori PR.
 
•             La evenimentele BETA 2016 au participat peste 4000 de persoane pe întreaga perioadă. Dintre acestea 65% au fost persoane din domeniul arhitecturii iar 35% au fost persoane din alte profesii.
 
•             La evenimentele BETA 2016 au fost 78 de invitați din 13 țări care au contribuit la realizarea conferințelor, workshop-urilor și expozițiilor.
 
•             Campania ”Privește Orașul” a strâns peste 300 de povești dintre care 10 au fost ilustrate și expuse în diferite forme în spațiul public. Au fost realizate 10 micro-filme pentru promovarea campaniei.
 
•             Dintre proiectele inițiate în cadrul BETA, 4 proiecte urmează a fi implementate.